NO-RESULT

abilities چیست ؟


  • هیرو

ابیلیتی ( Ability ) یا اِسپِل ( Spell ) ها , قابلیت های منحصر به فرد هر هیرو ( و یا دیگر یونیت ها ) می باشند؛ هیرو ها معمولا از سه ابیلیتی عادی و یک ابیلیتی نهایی برخوردارند. ابیلیتی های عادی تا چهار لول و ابیلیتی های نهایی تا سه لول ارتقاء می یابند که با افزایش سطح هیروی خود ( level up ) می توانید آن ها را ارتقاء دهید. ارتقاء هر ابیلیتی به طور کلی منجر به افزایش قدرت آسیب, مدت باقی ماندن تاثیر, فاصله استفاده و دیگر قابلیت های آن ابیلیتی میگردد.


ابیلیتی ها دارای مفاهیم منحصر به فرد و پیچیده ای بوده که آن ها را یکدیگر متمایز می نماید. این مفاهیم در ادامه برای شما توضیح داده شده است.

mana cost & health cost

همه ابیلیتی ها به صورت کلی برای استفاده نیاز به خرج کردن مقداری MANA و یا HEALTH هیروی شما دارند که در صورت موجود نبودن, ابیلیتی تا زمان رسیدن به مقدار مورد نیاز, غیر قابل استفاده می باشد.

cooldown cooldown

همه ابیلیتی ها پس از استفاده برای مدتی مشخص ( و منحصر به هر ابیلیتی ) غیر فعال می گردند ( یا به اصطلاح، به Cooldown میروند ) و تا زمانی که مدت آماده سازی مجدد سپری نگردد, نمی توانید مجدد از آن ابیلیتی استفاده نمایید.
برای مثال یک ابیلیتی که دارای 10 ثانیه Cooldown می باشد را هر 10 ثانیه، یک بار می توانید استفاده نماییید.

انیمیشن زمان اجرا

cast animation

از زمانی که دکمه یک ابیلیتی را فشار می دهید, تا زمانی که تاثیر ابیلیتی اجرا گردد, فاصله کمی وجود داشته که به آن cast point گفته می شود. این میزان برای هر هیرو و ابیلیتی, متفاوت است. کم بودن این میزان به معنی سریع تر اجرا شدن ابیلیتی شما پس از استفاده می باشد. هیروی شما در مدت cast poin انیمیشنی اجرا میکند که با اتمام آن, ابیلیتی پس از کم کردن میزان مانای مورد نیاز اجرا شده و به cooldown می رود. توقف انیمیشن ابیلیتی در زمان cast point منجر به توقف ابیلیتی شده و از اجرای آن جلوگیری می نماید.

instant cast time

این نوع ابیلیتی ها, فاقد cast point بوده و بلافاصله پس از استفاده اجرا میگردند.

مثال : Phase shift

channel time

این نوع ابیلیتی ها, تا زمانی که کاربر مختل نشود یا زودتر آن را لغو نکند، اثر خود را اعمال خواهد کرد. برخی از انواع حرکت، چنل را مختل نمی‌کنند.

انواع ابیلیتی از لحاظ نوع هدف گیری

برخی ابیلیتی ها برای استفاده نیاز به انتخاب هدف داشته در حالی که برخی دیگر با فشردن کلید ابیلیتی, اجرا می گردند.

بدون نیاز به هدف ( No Target )

این نوع ابیلیتی ها بلافاصله پس از کلیک بر روی آیکون ( و یا زدن دکمه میانبر ), پس از گذراندن Cast Time ( و یا Channel Time ) ـه خود, اجرا میگردند.

Leap Rot Bristleback : مثال

هدف بر روی یک یونیت ( Unit Target )

ابیلیتی هایی از این نوع نیاز به انتخاب هدف دارند تا اثرات خود را اعمال کنند. نشانگر موس تغییر می‌کند تا امکان انتخاب هدف فراهم شود. اگر جادو دارای اثر ناحیه‌ای ( Area of Effect ) باشد، دایره ای آبی در اطراف نشانگر ظاهر می‌شود. این دایره دارای یک نشانگر هدف‌گیری مرکزی است که نشان می‌دهد این جادو باید روی یک هدف خاص اعمال شود، حتی اگر پس از آن اثر ناحیه‌ای داشته باشد.

برخی آیتم های مصرفی, با نگه داشتن دکمه Ctrl به ( Unit Target ) تبدیل می شوند. مانند : (bottle) , (clarity) , (healing salve) , (enchanted mango) , (observer ward) و (sentry ward)

مثال : Magic missile Hellfire blast Paralyzing cask

هدف بر روی یک نقطه از زمین ( Point Target )

aoe indicatorتوانایی‌های این نوع برای اجرا نیاز به انتخاب یک نقطه داشته و ممکن است منطقه اطراف را نیز تحت تأثیر قرار دهند. اگر ابیلیتی دارای اثر ناحیه‌ای باشد، نشانگر بصری آبی ظاهر می‌شود تا منطقه تحت تأثیر را نشان دهد.
مثال : Maledict Light strike array Split earth

هدف گیری دو نقطه ای ( Vector Targert )

vector targetingتوانایی‌های این نوع نیاز به انتخاب دو مکان دارند، مکان اول محل شروع جادو را تعیین می‌کند، در حالی که مکان دوم جهت جادو را مشخص می‌ نماید.
مثال : Swashbuckle Aether remnant Dead shot

مکانیک تاثیر و نحوه استفاده ابیلیتی ها

ابیلیتی ها به صورت کلی به دو دسته Passive و  Active تقسیم می گردند

Passive

passive

توانایی‌هایی که اثرات خود را بدون نیاز به Cast، زمانی که یاد گرفته شوند، اعمال می‌ نمایند. این توانایی‌ها می‌توانند بر روی خود هیرو اعمال شده و یا به عنوان یک هاله (Aura) متعلق به هیرو شما باشند. توانایی‌های غیرفعال مانا مصرف نمی‌کنند و گاهی اوقات زمان بازیابی دارند.

Active

active

cast

توانایی‌های فعال باید استفاده (Cast) شوند تا اثرات خود را اعمال کنند. توانایی‌های Active می‌توانند MANA مصرف کنند، COOLDOWN داشته باشند و معمولاً روش خاصی برای هدف‌گیری مرتبط با خود دارند.

اکثر توانایی‌ها فعال هستند. توانایی‌های فعال با یک حاشیه برجسته دور آیکونشان نشان داده می‌شوند که آن‌ها را شبیه یک دکمه قابل فشار نشان می‌دهد. این توانایی‌ها می‌توانند با فشار دادن کلید میانبر مربوطه فعال شوند.

Active + Passive

بعضی از ابیلیتی ها دارای قابلیت های Active و Passive به صورت هم زمان می باشند.

انواع ابیلیتی های Active

ابیلیتی های Active خود نیز به چند دسته متفات از لحاظ نوع استفاده تقسیم می گردند

Channel

channeling
توانایی‌های که نیاز دارند که کاربر در طول مدت فعال بودن آن‌ها بی‌حرکت بماند. وقتی استفاده می‌شوند، یک نوار نشان‌دهنده مدت زمان چنل ظاهر می‌شود. اثر آن‌ها در صورت قطع یا لغو شدن پایان می‌یابد.

Toggle

توانایی‌های قابل تغییر می‌توانند بین دو حالت‌ متفاوت تغییر وضعیت دهند. این توانایی‌ها مشابه توانایی‌های Passive هستند اما باید برای فعال یا غیرفعال کردن اثرات خود تغییر وضعیت دهند. توانایی‌های قابل تغییر زمان بازیابی ندارند ولی برخی از آنها مانا مصرف می‌کنند.
مثال : Switch stance Switch weapons sai

Autocast

autocast

توانایی‌های خودکار (Autocast) توانایی‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را برای استفاده خودکار روشن یا برای استفاده دستی خاموش کرد. یک توانایی خودکار دارای حاشیه‌ای خالی است که وقتی روشن شود به رنگ نارنجی درخشان می‌شود. وقتی روشن است، این توانایی در صورت امکان اعمال می‌شود. به عنوان مثال، هرگاه Drow Ranger به یک هدف معتبر حمله کند، تیر های یخی اش استفاده خواهند شد. هنگام حمله به یک هدف نامعتبر مانند یک Tower، تیرهای یخی استفاده نخواهند شد و مانا مصرف نمی‌کنند، همانند زمانی که خاموش هستند. این توانایی‌ها همچنین می‌توانند به صورت دستی برای دقت بیشتر استفاده شوند که در این صورت تنها یک بار فعال می‌شوند.

مثال : Frost arrows   Poison attack   Arcane orb

انواع ابیلیتی در هیرو ها

همه هیرو ها (با چند استثنا) یک ابیلیتی Innate، سه ابیلیتی Basic و یک ابیلیتی Ultimate در اختیار دارند.

Innate

توانایی درونی، یک توانایی ویژه است که معمولا نیاز به ارتقا نداشته و از ابتدای بازی در اختیار هیرو قرار دارد. این ویژگی در تمام Mode های بازی، از جمله (Ability Draft) باقی می‌ماند.

Basic Abilities

همه هیرو ها، به جز چند استثنا، دارای سه ابیلیتی با قدرت متوسط بوده که تا چهار سطح قابل ارتقا می باشند.

Sub-Abilities

برخی ابیلیتی ها یک ابیلیتی فرعی به همراه داشته که به تنهایی کاری انجام نمی دهد و تنها پس از استفاده از ابیلیتی اصلی می توان از آن استفاده نمود.

  • ابیلیتی Ethereal Jaunt ethereal jaunt  هیرو Puck را به مکان گوی، تله پورت می نماید.
  • ابیلیتی Telekinesis Land telekinesis land  مکان فرود هدف را مشخص می نماید.
  • ابیلیتی Reverse Time Walk reverse time walk شما را به مکان اولیه باز می گرداند.
Ultimate

همه هیرو ها دارای یک ابیلیتی با تأثیر بالا بوده که آن را می‌توان سه بار به ارتقا داد. این توانایی‌ها می‌توانند در سطوح 6، 12 و 18 ارتقا داده شوند.

فقط یک استثنا در این مورد وجود دارد : ابیلیتی Divided we stand را میتوان در سطوح 4، 11 و 18 و یا در سطوح 3، 10، 17 و 24، با تعداد یک Meepo بیشتر ارتقا داد.

arrow_forward_iosexperienceexperience hero-mechanic goldgoldarrow_back_ios

نظرات

کامنت های فینگیلیش و دارای کلمات نامناسب، تایید نمی گردند

(0) chat


comments for abilities is closed