مکانیک های بازی دوتا شامل مفاهیم پیچیده بوده که در هر بخش در مورد آنها توضیح داده شده است
عنوان | توضیح |
---|---|
![]() experience |
تجربه (XP) عنصری است که هیروها میتوانند با کشتن یونیت های دشمن یا حضور در محل کشته شدن آنها، جمعآوری کنند. به تنهایی، XP تأثیری ندارد، اما وقتی جمع میگردد، سطح هیرو را افزایش میدهد و باعث میشود که قدرت بیشتری پیدا کند. فقط هیروها میتوانند تجربه کسب کنند و در نتیجه به سطوح بالاتری دست یابند. ادامه... |
![]() gold |
Gold یا طلا وجه رایج در بازی دوتا بوده که می توانید توسط آن, آیتم خریداری کنید و یا به صورت آنی هیرو خود را در زمان مرگ باز خرید کنید. Gold با کشتن هیرو ها, یونیت ها و یا تخریب ساختمان ها به دست می آید. ادامه... |
![]() abilities |
ابیلیتی ( Ability ) یا اِسپِل ( Spell ) ها , قابلیت های منحصر به فرد هر هیرو ( و یا دیگر یونیت ها ) می باشند؛ هیرو ها معمولا از سه ابیلیتی عادی و یک ابیلیتی نهایی برخوردارند. ابیلیتی های عادی تا چهار لول و ابیلیتی های نهایی تا سه لول ارتقاء می یابند که با افزایش سطح هیروی خود ( level up ) می توانید آن ها را ارتقاء دهید. ارتقاء هر ابیلیتی به طور کلی منجر به افزایش قدرت آسیب, مدت باقی ماندن تاثیر, فاصله استفاده و دیگر قابلیت های آن ابیلیتی میگردد. ادامه... |
عنوان | توضیح |
---|---|
![]() blink |
Blink، نوعی از حرکت بوده که یونیت را به صورت آنی، از یک نقطه، به نقطه ای دیگر در فاصله ای کوتاه، منتقل می نماید. این حرکت، با Teleport متفاوت بوده که در عوض دارای تاخیر بیشتری بوده و فاصله استفاده از آن، [global] می باشد. ادامه... |
عنوان | توضیح |
---|---|
![]() item |
Item ها ابزار های موجود در Shop بوده که با خرید آنها, قدرت هیروی خود را افزایش داده و ابیلیتی های متفاوت دریافت می نمایید. هیرو ها را می توان توسط آیتم های متفاوت در سبک های متفاوتی بازی کرد. به همین دلیل انتخاب آیتم مناسب، نقش مهمی در موفقیت در بازی دارد. ادامه... |
عنوان | توضیح |
---|---|
![]() standard attack |
همه یونیت های بازی در صورت قرار داشتن در فاصله مناسب از یونیت های دشمن, به آن ها ضربه وارد می کنند. این ضربه ها Standard-Attack نامیده می شوند. میزان آسیب و همچنین سرعت و دیگر ویژگی های این ضربه ها, به عوامل متفاوتی بستگی دارند. ادامه... |
عنوان | توضیح |
---|---|
![]() stun |
Stun اثری بوده که یک یونیت را به طور کامل قفل نموده و تقریبا تمامی قابلیت های آن یونیت را غیر فعال می نماید. ادامه... |
عنوان | توضیح |
---|---|
game modes |
حالتهای بازی مجموعهای از محدودیتها هستند که در چارچوب آنها بازی Dota 2 انجام میشود. بیشتر حالتهای بازی نحوه انتخاب قهرمانها توسط بازیکنان را تغییر میدهند. همچنین حالتهای خاصی وجود دارند که به عنوان مثال امکان بازی 1v1 را فراهم میکنند یا هر بار که بازیکنی میمیرد، یک قهرمان جدید به او میدهند. علاوه بر حالتهای استاندارد، Dota 2 از بازیهای شخصیسازیشدهای که توسط جامعه ساخته میشوند نیز پشتیبانی میکند. ادامه... |