NO-RESULT

مکانیک ها

مکانیک های بازی دوتا شامل مفاهیم پیچیده بوده که در هر بخش در مورد آنها توضیح داده شده است

مکانیک هیرو ها

عنوان توضیح

experience

تجربه (XP) عنصری است که هیروها می‌توانند با کشتن یونیت های دشمن یا حضور در محل کشته شدن آنها، جمع‌آوری کنند. به تنهایی، XP تأثیری ندارد، اما وقتی جمع می‌گردد، سطح هیرو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که قدرت بیشتری پیدا کند. فقط هیروها می‌توانند تجربه کسب کنند و در نتیجه به سطوح بالاتری دست یابند.

open_in_new

ادامه...


gold

Gold یا طلا وجه رایج در بازی دوتا بوده که می توانید توسط آن, آیتم خریداری کنید و یا به صورت آنی هیرو خود را در زمان مرگ باز خرید کنید. Gold با کشتن هیرو ها, یونیت ها و یا تخریب ساختمان ها به دست می آید.

open_in_new

ادامه...


abilities

ابیلیتی ( Ability ) یا اِسپِل ( Spell ) ها , قابلیت های منحصر به فرد هر هیرو ( و یا دیگر یونیت ها ) می باشند؛ هیرو ها معمولا از سه ابیلیتی عادی و یک ابیلیتی نهایی برخوردارند. ابیلیتی های عادی تا چهار لول و ابیلیتی های نهایی تا سه لول ارتقاء می یابند که با افزایش سطح هیروی خود ( level up ) می توانید آن ها را ارتقاء دهید. ارتقاء هر ابیلیتی به طور کلی منجر به افزایش قدرت آسیب, مدت باقی ماندن تاثیر, فاصله استفاده و دیگر قابلیت های آن ابیلیتی میگردد.

open_in_new

ادامه...

مکانیک بازی

عنوان توضیح
blink dagger
blink

Blink، نوعی از حرکت بوده که یونیت را به صورت آنی، از یک نقطه، به نقطه ای دیگر در فاصله ای کوتاه، منتقل می نماید. این حرکت، با Teleport متفاوت بوده که در عوض دارای تاخیر بیشتری بوده و فاصله استفاده از آن، [global] می باشد.

open_in_new

ادامه...

مکانیک آیتم ها

عنوان توضیح
divine rapier
item

Item ها ابزار های موجود در Shop بوده که با خرید آنها, قدرت هیروی خود را افزایش داده و ابیلیتی های متفاوت دریافت می نمایید. هیرو ها را می توان توسط آیتم های متفاوت در سبک های متفاوتی بازی کرد. به همین دلیل انتخاب آیتم مناسب، نقش مهمی در موفقیت در بازی دارد.

open_in_new

ادامه...

مکانیک اتک

عنوان توضیح

standard attack

همه یونیت های بازی در صورت قرار داشتن در فاصله مناسب از یونیت های دشمن, به آن ها ضربه وارد می کنند. این ضربه ها Standard-Attack نامیده می شوند. میزان آسیب و همچنین سرعت و دیگر ویژگی های این ضربه ها, به عوامل متفاوتی بستگی دارند.

open_in_new

ادامه...

مکانیک status effect ها

عنوان توضیح

stun

Stun اثری بوده که یک یونیت را به طور کامل قفل نموده و تقریبا تمامی قابلیت های آن یونیت را غیر فعال می نماید.

open_in_new

ادامه...

متاگیم

عنوان توضیح

game modes

حالت‌های بازی مجموعه‌ای از محدودیت‌ها هستند که در چارچوب آن‌ها بازی Dota 2 انجام می‌شود. بیشتر حالت‌های بازی نحوه انتخاب قهرمان‌ها توسط بازیکنان را تغییر می‌دهند. همچنین حالت‌های خاصی وجود دارند که به عنوان مثال امکان بازی 1v1 را فراهم می‌کنند یا هر بار که بازیکنی می‌میرد، یک قهرمان جدید به او می‌دهند. علاوه بر حالت‌های استاندارد، Dota 2 از بازی‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای که توسط جامعه ساخته می‌شوند نیز پشتیبانی می‌کند.

open_in_new

ادامه...