NO-RESULT

experience چیست ؟


  • هیرو

تجربه (XP) عنصری است که هیروها می‌توانند با کشتن یونیت های دشمن یا حضور در محل کشته شدن آنها، جمع‌آوری کنند. به تنهایی، XP تأثیری ندارد، اما وقتی جمع می‌گردد، سطح هیرو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که قدرت بیشتری پیدا کند. فقط هیروها می‌توانند تجربه کسب کنند و در نتیجه به سطوح بالاتری دست یابند.


با هر سطحی که قهرمان کسب می‌کند، ویژگی‌های پایه‌ای او با مقادیر ثابت افزایش می‌یابد که باعث می‌شود از جنبه‌های مختلف قوی‌تر شود. قهرمانان همچنین می‌توانند در هنگام ارتقاء سطح، توانایی‌های جدید یاد بگیرند یا جادوهای آموخته‌شده را به سطوح بالاتر ارتقا دهند و آنها را قوی‌تر کنند.

Leveling

هر هیرو بازی را از سطح ۱ شروع می‌کند و یک Ability Point رایگان برای استفاده دارد. هیرو ها می‌توانند با کسب مقدار مشخصی تجربه (XP) سطح خود را ارتقا دهند. با هر ارتقاء سطح، ویژگی‌های هیرو به مقادیر ثابت (که برای هر هیرو متفاوت بوده) افزایش می‌یابد و باعث می‌شود به‌طور کلی قوی‌تر شوند. هیرو ها همچنین می‌توانند با ارتقاء سطح، Ability Point های بیشتری به دست می آورند که به آنها امکان دریافت توانایی‌های جدید یا بهبود توانایی‌های دریافت شده قبلی را می‌دهد و باعث می‌شود آن توانایی‌ها قوی‌تر شوند یا ویژگی‌های اضافی به‌دست آورند. در سطوح مشخصی، با استفاده از Ability Point همچنین می‌توانند برای دریافت Talent ها مصرف شوند که ویژگی‌ها یا توانایی‌های قهرمان را بیشتر بهبود می‌بخشند.

مقدار تجربه لازم برای ارتقاء سطح با هر سطح افزایش می‌یابد. فرمول خاصی برای این نیاز وجود ندارد، بلکه مقادیر مشخصی برای هر سطح تعریف شده است. قهرمانان می‌توانند تا سطح ۲۹ تجربه کسب کنند، و در نهایت سطح ۳۰ به‌عنوان بالاترین سطحی است که یک قهرمان می‌تواند به آن برسد.

Acquiring Experience

تجربه (XP) در شعاع ۱۵۰۰ واحدی زمانی که یک هیرو دشمن توسط هر یک از هم‌تیمی‌ها کشته شود، یا زمانی که یک یونیت دشمن (به استثنای هیرو ها - مانند Creep ها و یا Summon ها) توسط هر یک از هم‌تیمی‌ها یا هر Creep بی‌طرفی کشته شود، به هیرو های هم‌تیمی در آن منطقه اعطا می‌شود. این XP بین تمام قهرمانان هم‌تیمی در آن محدوده به‌طور مساوی تقسیم می‌شود. بنابراین، هرچه تعداد قهرمانان بیشتری وجود داشته باشد، سهم XP هر هیرو کمتر می‌شود، و اگر هیچ هیرو ای در نزدیکی نباشد، تجربه به‌طور مؤثری از بین می‌رود یا هدر می‌رود. همچنین، قهرمانانی که به سطح ۳۰ رسیده‌اند نیز سهم تجربه خود را دریافت می‌کنند که در نتیجه تجربه اضافی هدر می‌رود.

یونیت هایی که دارای توانایی تناسخ (Reincarnation) هستند، در هنگام مرگ XP اعطا نمی‌کنند. همچنین، احضارها یا توهماتی که مدت زمان حضور آنها به‌طور طبیعی به پایان می‌رسد، تجربه‌ای اعطا نمی‌کنند.

قهرمانان باید زنده باشند تا تجربه کسب کنند. سایر اثرات وضعیت، مانند مصونیت در برابر جادو، آسیب‌ناپذیری و پنهان بودن، مانع از کسب تجربه قهرمان نمی‌شوند.

Exeptions

به‌جز Clone های Meepo و Illusion های هیرو Vengeful، سایر Illusion ها و کپی های دیگر هیرو ها، هیچ XP ای کسب نمی‌کنند و در سیستم تقسیم XP محاسبه نمی‌شوند.

Divided we stand

Meepo

Clone های Meepo تنها 30 درصد از تمام XP را کسب می‌کنند و XP باقی‌مانده در شعاع تقسیم XP توسط هیرو های هم‌تیمی نزدیک به‌دست می‌آید. اگر هیچ هیرو هم‌تیمی در محدوده نباشد، 70 درصد از XP از دست می‌رود.

داشتن چندین کلون Meepo در محدوده XP، سهم XP آنها را افزایش نمی‌دهد؛ این سهم همیشه 30 درصد باقی می‌ماند.

Meepo Prime - (Meepo اصلی) به‌عنوان یک هیرو هم‌تیمی محسوب می‌شود، اگر در محدوده کسب XP باشد.

 

Command aura

Vengeance Aura

این Illusion به‌عنوان یک هیرو هم‌ تیمی در منطقه محسوب می‌شود. XP بین او و هم‌تیمی‌هایش به‌طور مساوی تقسیم می‌شود.

Hero Kills

کشتن قهرمانان نیز تجربه را در یک محدوده به همراه دارد و این تجربه بین تمام قهرمانان حاضر تقسیم می‌شود. اما برخلاف کشتن واحدهای غیرقهرمان، کشتن قهرمانان همیشه به قهرمان بازیکنی که آنها را کشته است، تجربه اعطا می‌کند، بدون توجه به فاصله. این بدان معناست که وقتی یک بازیکن یک قهرمان دشمن را در خارج از محدوده تجربه (با یک جادوی جهانی یا با واحدهایی که تحت کنترل خود دارد) می‌کشد، اما یک هم‌تیمی در محدوده تجربه قهرمان کشته‌شده حضور دارد (بدون توجه به هرگونه مشارکت واقعی در کشتن)، تجربه بین قهرمان بازیکنی که دشمن را کشته است و قهرمان هم‌تیمی که در محدوده بوده، تقسیم می‌شود.

فرمول دریافت XP از کشتن یک هیرو به این صورت می باشد

XP نهایی = ( 100 واحد + ( 0.13 x میزان XP هیرو کشته شده ) ) تقسیم بر

BountyXP = (100XP + 0.13 × DeadHeroXP) / n + StreakXP

This means for every 7.69XP the dying hero has, their experience bounty increases by 1XP, starting with a base experience of 100XP.

The following table shows the experience bounty ranges based on the level of the killed hero. The experience bounty does not increase past level 25.

 

Streak Values

علاوه بر این، اگر هیرو کشته‌شده  (Killing Streak) داشته باشد، XP اضافی به‌عنوان پاداش برای کشتن او، علاوه بر مقادیر پیش‌فرض، اعطا می‌شود. این پاداش XP به سطح قهرمان کشته‌شده بستگی دارد.

مقدار پاداش رشته کشتار پس از رسیدن به سطح "GODLIKE" افزایش نمی‌یابد.

نحوه محاسبه میزان XP دریافتی از هیرو دشمن دارای Streak به این صورت می باشد.

f(x) = (1.25x2 - 2.5x + 10) × L

پایان دادن به هر سطح از یک Streak مقادیر زیر را به عنوان XP پاداش می دهد.

Streak length Streak name Streak value (XP)
0, 1, 2 N/A
3 killing spree 13.75 × Level
4 dominating 20 × Level
5 mega Kill 28.75 × Level
6 unstoppable! 40 × Level
7 wicked sick 53.75 × Level
8 monster kill 70 × Level
9 GODLIKE 88.75 × Level
10+ beyond GODLIKE  110 × Level
...

 

 


Denying

وقتی یک قهرمان توسط هم‌تیمی‌ها یا خود قهرمان انکار (Denied) شود، ۰٪ تجربه به دشمنان اطراف آن اعطا نمی‌شود. این قانون برای قهرمانانی که توسط کریپ‌های بی‌طرف کشته می‌شوند نیز صدق می‌کند.

وقتی دیگر واحدهای تحت کنترل بازیکن انکار می‌شوند، ۰٪ تجربه به دشمنان داده می‌شود. احضارهایی که توسط کریپ‌های بی‌طرف کشته می‌شوند، به‌عنوان انکار محسوب نمی‌شوند و پاداش تجربه پیش‌فرض خود را اعطا می‌کنند.

وقتی یک کریپ مسیر انکار می‌شود، دشمن ۵۰٪ از پاداش تجربه آن را به‌جای ۱۰۰٪ دریافت می‌کند. کریپ‌های مسیر که توسط کریپ‌های بی‌طرف کشته می‌شوند، به‌عنوان انکار محسوب نمی‌شوند و پاداش تجربه پیش‌فرض خود را می‌دهند.

Other Experience Sources

بیشتر CREEP ها یک مقدار XP ثابت اعطا می‌کنند. این شامل CREEP های لاین و بیشتر [summon] ها می‌شود. ساختمان‌ها هیچ XP ای اعطا نمی‌کنند.

[neutral-creep] ها هرکدام دارای یک مقدار XP پایه منحصر به فرد بوده که در طول زمان بازی ثابت باقی می‌ماند، اگرچه [neutral-creep] هایی که توسط Stack کردن به وجود آمده‌اند، ۱۵٪ کاهش در پاداش XP خود دارند. پاداش XP روشان (Roshan) هر 22.5 ثانیه به میزان 0.5 واحد افزایش می‌یابد. [neutral-creep] ها همیشه به هر دو تیم XP اعطا می‌کنند، بدون توجه به اینکه چه کسی آنها را می‌کشد و این XP به‌طور مساوی بین تمام هیرو های حاضر در شعاع XP، تقسیم می‌ گردد.

arrow_forward_iosgoldgold hero-mechanic abilitiesabilitiesarrow_back_ios

نظرات

کامنت های فینگیلیش و دارای کلمات نامناسب، تایید نمی گردند

(0) chat


comments for experience is closed